Reikimagazine
Image default
Entertainment

Platform voor jongeren

BEHYPED is een term die steeds vaker voorbij komt in onze maatschappij. Het gaat hierbij om het creëren van een hype rondom een bepaald product, evenement of persoon. Het doel van BEHYPED is om zoveel mogelijk mensen te interesseren en enthousiasmeren voor hetgeen waar de hype omheen is gebouwd. Maar waarom is BEHYPED zo belangrijk geworden en waarom werkt het zo goed?

 

Het creëren van een hype is een techniek die al jaren wordt gebruikt in de marketingwereld. Een goed voorbeeld hiervan is de release van een nieuwe iPhone. Wekenlang wordt er al gespeculeerd over de nieuwe functies en het uiterlijk van het toestel. Zodra de iPhone dan daadwerkelijk wordt gelanceerd, staan er al rijen voor de deur van de winkels. De hype rondom de iPhone zorgt ervoor dat mensen het gevoel hebben dat ze het nieuwste van het nieuwste moeten hebben. Hetzelfde geldt voor films en series. Denk bijvoorbeeld aan Game of Thrones. Het succes van deze serie was mede te danken aan de enorme hype die eromheen was gebouwd.

 

Het creëren van een hype is dus een effectieve manier om mensen te enthousiasmeren en te overtuigen om iets te kopen of te bekijken. Maar hoe komt het dat BEHYPED zo goed werkt? Dit heeft te maken met de psychologie van de mens. Mensen hebben van nature de neiging om zich aan te sluiten bij de massa. Als iedereen ergens enthousiast over is, dan wil je daar ook bij horen. Daarnaast zijn mensen ook gevoelig voor sociale bewijskracht. Als anderen iets aanbevelen, dan zal het wel goed zijn. Dit wordt ook wel het principe van de ‘wisdom of the crowd’ genoemd.

 

Het creëren van een hype is dus niet alleen effectief, maar ook heel slim. Het zorgt ervoor dat mensen het gevoel hebben dat ze iets missen als ze niet meedoen aan de hype. Dit kan ervoor zorgen dat mensen impulsief aankopen doen, zonder dat ze er echt over hebben nagedacht. Het is dan ook belangrijk om kritisch te blijven en je niet te laten meeslepen door de hype. Het kan namelijk ook zo zijn dat hetgeen waar de hype omheen is gebouwd helemaal niet zo goed is als iedereen beweert.

 

Een ander nadeel van BEHYPED is dat het kan leiden tot teleurstelling. Als de verwachtingen erg hoog zijn, dan is de kans groot dat het uiteindelijk tegenvalt. Dit kan ervoor zorgen dat mensen teleurgesteld zijn en zich bedrogen voelen. Het is daarom belangrijk om realistisch te blijven en niet teveel te verwachten van hetgeen waar de hype omheen is gebouwd.

 

BEHYPED is dus een effectieve techniek om mensen te enthousiasmeren en te overtuigen.