Zorgverzekeraars staan onder toenemende druk om zich te onderscheiden in een drukke digitale markt. Zorgvergelijkers kunnen eenvoudige vergelijkingen met de concurrenten afdwingen op basis van pakketten. Maar er zijn geweldige manieren om waarop zorgverzekeraars zich kunnen onderscheiden. Ohra klantenservice is een topkwaliteit waar klanten waarde aan hechten. Hieronder kijken we naar de kerngebieden Ohra klantenservice. Typische problemen & escalatiesHelaas hebben klanten niet altijd een goed gevoel bij de klantenondersteuning. Ze kunnen je slechts op een paar kritieke punten bereiken: wanneer ze een aanvraag indienen, wanneer ze een wijziging in hun beleid hebben, wanneer ze vragen hebben en wanneer ze een claim indienen. Sommige verzekeraars, zoals Ohra klantenservice, zijn proactief en sturen tussen deze interacties door informatie door. Uit een recent onderzoek van Accenture blijkt dat meer dan de helft van de klanten geïnteresseerd is in relevante, real-time aanbiedingen van verzekeraars. Goede systemenSterke IT-systemen helpen zorgverzekeraars om het volledige beeld van je klant te volgen en integratie met analytics kan complexe risicoberekeningen stroomlijnen. Maar naast snelheid, waarde en eenvoud zoeken klanten niet alleen naar snelheid, waarde en eenvoud, maar ook naar de menselijke touch in de Ohra klantenservice. Vaak kan dit op afstand worden bereikt door middel van tools zoals live chat, het verminderen van de behoefte aan specifieke telefoongesprekken en het verhogen van de productiviteit van je medewerkers voor klantenondersteuning. De aanvraagprocedureDe ervaring van een klant met verzekeren omvat het aanmeldingsproces, wachttijd en het ontvangen van een offerte. Lange wachttijden of verwarrende applicaties kunnen een negatieve invloed hebben op de indruk van je bedrijf. Achter de schermen zullen je risicobeoordeling en de efficiëntie van je beleidsuitgifte hun ervaring verbeteren. Automatisering, gegevensanalyse en andere technologieën zullen je helpen toepassingen te vereenvoudigen en offertes te versnellen zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteitsbeoordeling. Een recent onderzoek heeft aangetoond dat 74% van de klanten zeer of enigszins bereid is om computer gegenereerde adviezen te ontvangen over het type verzekering dat ze moeten kopen. Bij een complexe aanvraagprocedure, kan het aanbieden van live chat of co-browse opties de klant helpen bij een naadloze, high-touch Ohra klantenservice. Verwerking van claims via Ohra klantenserviceDit zijn waarschijnlijk de meest intensieve en belangrijke interacties die als klant hebt. Dit kunnen de meest stressvolle noodsituaties zijn in het leven mensen. Om een goede indruk te maken, is het belangrijk dat de medewerkers van de klantenservice die deze zaken behandelen, opgeleid zijn om zeer empathisch en behulpzaam te zijn. Je kunt overwegen om gebruik te maken van locatie-gebaseerde technologie om in sommige gevallen automatisch het schadeproces te starten, zoals auto-ongelukken of schade aan het huis.
|