Door uw prestaties te benchmarken, kunt u begrijpen hoe goed u zich daadwerkelijk in de markt voelt in vergelijking met uw belangrijkste concurrenten. Succes meten in een digitale omgeving is geen gemakkelijke taak; zelfs als u uw digitale marketingdoelen en KPI’s heeft behaald, betekent dit niet per se dat het goed genoeg gaat. Wat als uw concurrenten u immers voor zijn? Wat als de grenzen van de industrie sneller worden uitgebreid dan uw bedrijf? Daarom is het erg belangrijk om uw bedrijf met de rest te vergelijken: met een dergelijke vergelijking kunt u begrijpen hoe goed u presteert in vergelijking met echte concurrenten. Hoe concurrenten te kiezen om te vergelijken De eerste stap in dit proces is het selecteren van de juiste concurrenten om te vergelijken. Bovendien heb je opties, afhankelijk van je algemene doelen. De beste plaats om te beginnen is bij uw naaste concurrenten – bedrijven die ongeveer even groot zijn als u, maar toch evenveel zaken doen als u. Dit geeft u niet alleen een veel beter beeld van uw prestaties vergeleken met hen (ook wat betreft timing, aangezien u uw prestaties gedurende langere tijd met hen vergelijkt), maar het laat u ook zien welke opties u moet doen. om ze te overtreffen. Je kunt jezelf echter ook vergelijken met enkele van je grotere concurrenten als je grote plannen hebt voor hun succes. Concurrenten zullen veel succesvoller zijn dan de uwe, maar dat betekent niet dat u niet kunt leren van deze topmerken en niet kunt leren over de methoden die ze gebruiken om zulke geweldige resultaten te behalen. Om uw concurrenten te vinden, zijn er verschillende opties: u kunt gewoon de goede oude Google gebruiken om bedrijven te vinden die vergelijkbaar zijn met uw organisatie, en verder onderzoek doen. U kunt ook sociale luistertools gebruiken om gemakkelijk concurrenten te vinden die bij u passen. Zodra u de concurrentie heeft gevonden waarmee u wilt vergelijken, bekijkt u uw digitale marketing-KPI’s van dichtbij en begint u met vergelijken. Door het succes van inhoud te vergelijken, valt er veel te leren en genoeg te weten. Ontdek tegelijkertijd niet alleen wie van u en een concurrent wint in contentmarketing, maar krijg ook zeer nuttige informatie, bijvoorbeeld: Welke soorten inhoud werken het beste Over welke onderwerpen moet je schrijven Hoe lang moet je inhoud meegaan? Welke headers werken het beste Welke soorten inhoud trekken de samenleving het meest aan Vergelijkende analyse van succes in sociale netwerken Social media is een hele harde noot om te kraken. Er is een zeer zware concurrentie in hen. Daar worstelen bedrijven, influencers en zelfs gewone mensen om de aandacht van hun publiek te trekken. Daarom is competitieve benchmarking zo belangrijk als het gaat om sociale media. Het laat zien hoe u met uw concurrenten omgaat, maar het belangrijkste is dat het u helpt te begrijpen wat echt werkt en wat niet. Natuurlijk kunt u statistieken gebruiken zoals likes, reacties en dergelijke. Maar om het succes te meten, moet u dieper kijken naar welke specifieke berichten het beste werken, met welke doelgroep ze werken en andere relevante informatie over hoe u uw concurrenten op sociale media kunt promoten. Over het algemeen kunt u gemakkelijk manieren vinden om uw eigen strategie voor sociale media te verbeteren. Als het gaat om handige vergelijkingstools, zijn er veel opties. Als u bijvoorbeeld snel engagementstatistieken voor een doelgroep wilt bekijken, kunt u een aantal tools gebruiken: Phlanx Engagement Calculator voor Instagram: log gewoon in op het account waarin u geïnteresseerd bent om de betrokkenheidsratio en het gemiddelde aantal interacties per bericht te zien (bijvoorbeeld dezelfde likes). Phlanx Engagement Calculator Volgen met Facebook-pagina’s: Facebook stelt u in staat om andere pagina’s (samen met die van u) rechtstreeks in Facebook Insights te volgen. Ga gewoon naar Insights, scrol helemaal naar beneden en voeg de pagina’s toe die u wilt bekijken. Hiermee kun je het totale aantal likes op de pagina’s zien (en hoe ze sinds vorige week zijn gepromoot), hoeveel berichten erop zijn gepubliceerd en wat hun totale betrokkenheid is. Bovendien kunt u met één klik de best presterende berichten zien en uw statistieken onmiddellijk vergelijken met die van uw concurrenten. Agorapulse: Met deze tool kunt u competitieve tests voor Facebook-pagina’s maken in de sectie Rapporten. Daarnaast biedt het ook verschillende gratis tools die u zonder problemen kunt uitproberen: de Facebook Page Barometer-tool, waarmee u een idee krijgt van uw pagina en uw resultaten kunt vergelijken met de bijna 44.000 pagina’s die al in de Agorapulse Barometer staan. en een Twitter-urenstaat. Hiermee kunt u uw Twitter-account vergelijken met dat van uw concurrenten op basis van doelgroepgrootte, activiteit (berichten, betrokkenheid) en algehele kwaliteit van betrokkenheid. Een ander gebied waar competitieve benchmarking erg nuttig is, is zoekmachineoptimalisatie, online adverteren en algehele siteprestaties. Dit kan je helpen: Open nieuwe targetingzoekwoorden Help bij het optimaliseren van uw advertenties en advertentiebudget Ontdek de kracht van SEO linkbuilding Controleer en begrijp de prestaties van de website van uw concurrenten op de juiste manier in vergelijking met hun marketingverwachtingen. SEO Rank Tracking Vergelijk maximaal vijf verschillende domeinen van concurrenten om zoekwoord bugs op te sporen (die u vervolgens kunt oplossen). Verken inhoud om u te helpen de beste onderwerpen voor schrijven te identificeren. Gevolgtrekking Competitieve benchmarking is niet alleen een manier om het succes van uw bedrijf te meten, maar het is ook een uitgelezen kans om marketingmogelijkheden te ontdekken en uw huidige promotiemethoden te verbeteren voor betere resultaten, en om zelfs de meest angstaanjagende concurrenten in de loop van de tijd te overtreffen. Idealiter zou u regelmatig benchmarkrapporten moeten genereren om te zien hoe uw voortgang vordert ten opzichte van uw naaste concurrenten. Daarnaast moet u deze rapporten gebruiken om waardevolle inzichten te blijven verwerven in uw doelgroep en wat wel en niet werkt; van de inhoud die u maakt, tot gerichte zoekwoorden, tot de sociale campagnes die u start.
|
https://marketingbook.shop/ |